lunes, 3 de enero de 2011

Madeira 03-gen-2011

Avui hem decidit agafar el cotxe i anar a veure algun altre poblet que no haguem visitat.
Baixem amb el cotxe fins a Ribeira Brava i ens dirigim cap a l'oest, per la costa. Passem per Ribeira Brava, Ponta do Sol, Arco da Calheta i Calheta.
Cap dels pobles té res en especial. Són poblets petits, amb la seva esglesieta de color blanc, una platja de pedres en el millor dels casos i res més.

Calheta té una fàbrica de licors on, vista la pinta que fa, decidim que no cal entrar-hi.

Vista de Calheta

Platja de Calheta

Fàbrica de licors de Calheta

A Ribeira Brava, paguem 50 cèntims de zona blava per 1 h que ens sobra per veure el poble (no sabem com tenen l'humor de cobrar si no hi ha apenes turistes ni ells tenen gaire a oferir i menys al gener, però si els hi ha de servir per alguna cosa, ben pagats siguin...)

Plaça major de Ribeira Brava
El xiringuito que bé podria ser de venda de petards que trobem a la dreta és la biblioteca.

Comprendreu que la visita a aquests pobles era ràpida i que consti, que no els hi neguem el seu encant.

Decidim tornar a l'hotel per dinar. De pujada, veiem una gran aglomeració de periodistes amb càmeres al començament de la carretera que puja cap a Serra de Agua (algun polític de visita...). Quan arribem a l'hotel, el pàrquing està acordonat i ens fan aparcar a fora (qui deu venir?). Entrem al restaurant i ens diuen que si volem dinar, ha de ser alguna cosa ràpida, un bistec o així, que tenen "follón" a la cuina perquè ve el President de Portugal. Ahhhh, era això! Bé, sembla que hem triat un bon hotel, perquè si de tot Madeira, el President tria aquest lloc per dinar serà per alguna cosa... Finalment, tornem a Funchal per dinar al Jardim de Carreira que tan gratament ens havia sorprès el dia anterior. Preferim això que un bistec a corre-cuita. La copa de gelat de postres m'assegura que hem fet bé!

Decidim que Madeira dóna per una setmana, però no donaria per molt més, si més no, al ritme que estem acostumats nosaltres. Amb tot, el viatge està sent molt agradable i ens permet relaxar-nos, que al cap i a la fi, és el que busques en unes vacances...