jueves, 23 de junio de 2011

Sicília 23-juny-2011 Palermo

Amb una mica d'endarreriment per causes tècniques amb l'ordinador on anàvem escrivint durant el viatge, aquí està el relat de la nostra escapadeta a Sicília.

La veritat és que aquest any va de Mediterrani (Madeira al Nadal, ara Sicília i en 9 dies tornem a Croàcia).

Vam decidir anar a Sicília donat que teníem pocs dies i que vam descobrir que Vueling inaugurava la ruta Barcelona - Palermo per aquelles dates.

Sortim de Barcelona a les 11:20 i arribem a Palermo a les 13:05 h (més o menys, amb els avions ja se sap...).

Anem a recollir el cotxe de lloguer. Hem llogat amb Europcar, després de l'experiència del Clio atrotinat de Madeira hem preferit jugar sobre segur. Tot i que en principi es tracta d'un Fiat Panda, quan arribem ens trobem que és un Cinquecento moníssim amb només 8 km, és a dir, a estrenar. A mi no m'expliquis què és millor, el Cinquecento és molt maco! Per cert, la benzina, sobre 1.60 €/L, un luxe...

Ens dirigim cap a l'hotel, el Casena dei Colli, reservat per Booking per 60 € l'habitació doble. L'hotel està una mica retirat del centre de la ciutat (si es vol anar al centre en bus s'ha de fer transbordament i la freqüència de pas a l'estiu sumada a la calor ho fan més complicadet). A canvi hi ha aparcament privat gratuït, cosa important a Sicília. Es tracta d'un hotel gran, les habitacions tenen balcó, amb un jardí força gran amb una terrassa i, tot i no estar potser una mica antiquat, resulta agradable i recomanable.

Un cop fet el check-in, sortim cap al centre de la ciutat. Volem anar-hi en bus, però els bitllets no es compren al mateix bus sinó a estancs, quioscos i companyia i està tot tancat. Decidim anar caminant fins a on hem de fer el canvi de bus a veure si trobem on comprar els bitllets. El que sí trobem abans és a on dinar i ho fem en un bar-cafeteria-restaurant de la Via Resuttana (289 aprox.) que es diu Caffe Nuovo. Ens prenem un plat de pasta immens força bo i un gelat per uns 10 € tots dos.

Al final arribem al Piazzale de Gasperi i comprem els bitllets de bus en un quiosc de l'empresa de transports metropolitans AMAT.

Agafem allà un autobús i ens baixem al centre de la ciutat (via Maqueda). Palerm és una ciutat força gran.
El primer que tenim l'oportunitat de veure és Quattro Canti, a l'encreuament entre via Maqueda i la via Vittorio Emanuele. Es tracta d'un encreuament on les quatre cantonades estan decorades amb escultures i fonts.
Quattro Canti
Agafem la Via Vittorio Emanuele i ens dirigim cap a la catedral.

La Catedral de Palerm és una barreja d'estils amb un fort aire oriental / bizantí. Més maca per fora que per dintre, en la nostra opinió.

Exterior de la Catedral de Palerm
Continuem la nostra passejada tot dirigint-nos cap al Palazzo dei Normanni, però no hi podem entrar ja que a aquella hora ja és tancat. La Cappella Palatina, en el seu interior, haurà d'esperar.

Palazzo dei Normanni
Just al parc de davant, hi ha unes excavacions arqueològiques amb una sèrie de mosaics i altres restes que es poden visitar de manera gratuïta. Val la pena!
Mosaic
Passegem una mica més per la ciutat, visitem la Fontana Pretòria entre altres i passem per davant dels teatres Massimo (Via Maqueda) i Politeama (Piazza Ruggero Settimo).
Teatro Massimo

Teatro Politeama
Asseguts en una escala a la Fontana Pretòria comprovem que a Palerm ningú porta cinturó i que és comú veure motos amb 3 persones, moltes vegades el de davant i el de darrere són 2 nens. Estem esgarrifats...

La calor (més de 35 ºC) ens té esgotats i anem cap a l'hotel.

Sopem allà mateix i val a dir que el restaurant està força bé.

Després prenem un capuccino a la terrassa del jardí i anem a descansar que demà ens esperen més visites i més calor.