martes, 20 de septiembre de 2011

Centreuropa Bratislava 20-septembre-2011

Durant la nit ha plogut i encara no ha aclarit. Ha refrescat notablement.
Avui no esmorzem a l'hotel, sinó que anem tirant directament cap a Eslovàquia.
De seguida que entrem al país parem a posar benzina, esmorzar i comprar la "vignette". La "vignette" val 7 € per una setmana.
La benzina va caríssima (1,505 €/L) i només posem uns 14 L

Continuem camí, sota la pluja, cap a Bratislava. Entrem al centre amb el cotxe i no trobem cap parquímetre ni més manera d'aparcar que en pàrquings coberts a uns 2,50 €/h, cosa que no estem disposats a pagar.
Quan ja gairebé estem disposats a marxar sense visitar la ciutat, trobem l'opció de travessar el riu i aparquem, al final gratuïtament, en una mena de solar que més gent aprofita per fer el mateix. Hi ha 11 ºC, plou i fa un vent terrible, Travessem el Danubi pel pont vell, de fusta, les orelles ens fan mal del vent tan fred...

Passegem pel casc antic de Bratislava i, definitivament, de les quatre ciutats és la que val menys la pena. Potser amb sol lluiria més...
Catedral de Sant Martí
Torre de Michael

Plaça Major
Vista amb el Castell

Dinem de nou "a salto de mata" en una mena de pizzeria en un carrer cèntric.

Fem una última passejada i tornem a buscar el cotxe.

Emprenem el camí cap a Mosonmagyarovar (Hongria de nou), a 30 km, on hem agafat l'hotel, degut als elevats preus a Bratislava. L'hotel es diu Lunczer Vendégház (26 €/nit sense esmorzar) i és semblant al de Budapest, però molt més net i cuidat. És de tipus familiar i ens atèn una dona molt educada i amable, que es defensa millor en alemany que en anglès.

En el poble no hi ha gaire oferta gastronòmica i la que hi ha o bé no parla ni anglès ni alemany o bé no accepten targeta de crèdit i a nosaltres ja no ens queden florins en efectiu... Acabem en una mena de supermercat als afores on venen entrepans i begudes i tenen unes taules. Són les 8 de la tarda i no deixa d'entrar i sortir gent, tots carregats de pa.

Anem d'hora a dormir, que demà ens hem de llevar a les 6:30 per arribar bé a l'aeroport.