domingo, 18 de septiembre de 2011

Centreuropa Budapest 18-septembre-2011

Sortim de Viena i ens encaminem a Hongria. Un nou país a la nostra llista!
Abans de deixar Àustria, posem benzina (24,36 L) a 1,396 €/L i comprem la "vignette" hongaresa o "Matrica".
Ens la venen en format electrònic i ens costa 7,50 € per 4 dies.
Després de conèixer que el preu en florins hongaresos és de 1650 Ft i que el canvi a euros seria 5,89 €, val la pena comprar la vinyeta en territori hongarès, sempre i quan ja es tingui moneda hongaresa, que no era el nostre cas.

Volem anar a visitar l'abadia de Pannonhalma (Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO) abans d'anar a Budapest i, ens dirigim cap allà.
Arribem, aparquem i ni rastre d'indicacions d'on comprar les entrades ni de res, de fet. L'única manera de visitar l'abadia és amb un guia. Després de fer vàries voltes a peu infructuoses en les que no treiem cap conclusió (excepte que allà no hi ha cap estranger excepte nosaltres), entrem en el que sembla ser una botiga llibreria i preguntem en anglès on comprar les entrades. Un home s'aixeca dil·ligent i creiem que va a buscar algú que parli anglès, però no, amb la seva millor intenció hongaresa i el seu millor vocabulari hongarès, ens ofereix una explicació detallada amb accent de Pannonhalma sobre on comprar les entrades. Intentem seguir les indicacions inintel·ligibles i entre això i que hem llegit a la guia que al migdia no es fan visites, decidim que si no ho fan més accessible pel turista, serà que molt no els interessa el turisme i marxem d'allà. Ens tirem un parell de fotos a la part de baix per tal que quedi testimoni gràfic de que hi hem estat i agafem de nou el cotxe.

Donada l'hora de check-in de l'hotel, anem directament a la ciutat i aparquem el cotxe en un carrer paral·lel al comercial Vaci utca. Aconseguim canviar diners en aquesta zona on existeixen nombroses oficines de canvi.

Anem a buscar algun restaurant bé de preu, però es torna a repetir la història de Praga: el menjar va igual de car que a Barcelona i acabem dinant en un Burger King al costat del metro Astoria, al centre de la ciutat.

Després anem al Museu d'Arts Aplicades on segons un blog que havíem llegit que hi havia una col·lecció de puzzles matemàtics entre els quals hi havia el cub de Rubik. Sortosament el museu és gratuït aquella tarda i diem sortosament perquè no hi ha ni rastre del cub de Rubik o similar. De qualsevol manera la visita és interessant i l'arquitectura de l'edifici ja val la pena.

Museu Arts Aplicades
Interior Museu Arts Aplicades
Després de fer un cafè ràpid al museu, anem a voltar una mica per la ciutat per tal de començar a fer-nos una primera idea.

Budapest és molt maco, però molt complicat per circular. De nou els tramvies es barregen amb els cotxes, hi ha molts carrers que canvien de sentit sense previ avís i és més que fàcil passar de Buda (banda del riu on es troba el Castell) a Pest (on trobem el Parlament) travessant el Danubi sense voler-ho fer per impossibilitat de rectificar un trajecte.
Parlament
Catedral
Monument a l'exèrcit soviètic
Quan comença a fer-se tard, agafem el cotxe i anem a l'hotel. Es tracta de l'Hotel Oswaldo (28 €/nit sense esmorzar). És una espècie de villa, adequada com a hotel, amb un pati amb jardí interior, té piscina i sauna. El personal és molt amable. Al ser diumenge, preparen sopars i sopem allà una amanida i pollastre amb arròs i una salsa de pimentó i unes creps boníssimes i casolanes de postres (9 €/persona amb aigua).

Anem a dormir d'una manera molt "retro" amb la "Carta de Ajuste" que a Hongria encara existeix.