jueves, 15 de septiembre de 2011

Centreuropa Praga 15-setembre-2011

Tercera entrega de les nostres vacances d'estiu!

Recorregut per 4 ciutats de Centreuropa: Praga, Viena, Budapest i Bratislava. Amb avió de Barcelona a Praga i de Praga a Barcelona. La resta de desplaçaments amb cotxe llogat amb la companyia Sixt, amb la qual, segurament no tornarem a llogar ni un patinet.

Aquesta vegada anem a Praga en avió. La primera vegada que hi vam anar, al 2006, va ser al nostre Tour per Europa amb cotxe.

Ens llevem a les 7 per intentar arribar a l'aeroport a les 9. A les 8 i 5 passades ja estem de camí cap als busos.
Diem que intentem arribar a l'aeroport perquè la conjunció del meravellós transport públic a Barcelona amb el fet que en l'aspecte d'oferir-se a portar-nos / recollir-nos a l'aeroport, podríem considerar-nos orfes de família, fa que l'hora d'arribada sigui sempre un fet incert. I aquesta vegada no seria diferent... La nostra infalible combinació d'autobusos ens procura un trajecte d'uns 14 km en 1 h 45 min.

Facturem i anem a esmorzar.
El vol, amb Vueling, programat per les 12:05 acaba enlairant-se 50 minuts tard i arribem a l'aeroport de Praga (Ruzyne) amb una mitja hora de retard, sobre les 15 h.
Recollim la maleta i ens dirigim cap a l'edifici del Car Rental. Està força ben organitzat i de seguida ens plantem al taulell de Sixt. Després d'una estona de tràngol en la qual el noi del taulell es dedica reiteradament a intentar carregar un dipòsit desorbitat a la targeta que suposadament coincideix amb el límit disponible, aconseguim arreglar-ho. Ell acaba carregant un dipòsit inferior i nosaltres ens quedem a gust dient-li que acabem de saber que ens està aplicant malament el canvi del dia i per això ens peta el límit de la targeta de crèdit. En fi... Paciència. Després de tot el xou, podem recollir el Nissan Micra verd "pistacho" moníssim que ens espera al pàrking.

Sortim de l'aeroport i ens encaminem a Praga. Per cert, sort que ens fixem que aeroport es diu "Letiste", perquè als rètols no fica "Airport" o "Ruzyne" enlloc i jo hagués sigut capaç de creure'm que hi havia dos aeroports a Praga: el Ruzyne i el Letiste :-)

Trobem sense problemes l'Hotel Bohemians, on ens allotgem. Està als afores de Praga, al costat del riu. Té parking gratuït (molt recomanable a Praga), té wifi, està comunicat amb el centre de la ciutat per tramvia i no és car (33 € la nit de dijous i 36 € la nit de divendres amb esmorzar inclós). Per la resta, és un antro. És un edifici vell i horrible. Està plagat d'aranyes i altres insectes i, a més, el passadís d'entrada a algunes habitacions, entre elles la nostra, està habilitat com a sala de fumadors, amb la qual cosa l'habitació fa una pudor indescriptible a tabac. Podeu veure la foto aquí. El bufet d'esmorzar no és res de l'altre món, però és acceptable.

Aprofitem que és tard i ja no es paga el parking al centre de Praga i anem en cotxe a fer una volta i sopar.

Aparquem al carrer Jungmannova, on hi ha una filial del Deutsche Bank i contemplem la possibilitat de treure diners allà, però no té caixer...

Finalment, canviem diners al carrer Vodickova (número 30) en un edifici bastant singular on hi ha una drogueria DM. L'oficina de canvi es troba a dintre d'una botiga de roba, podríem dir que en un emprovador de la pròpia botiga. El lloc pot semblar sospitós, però tenen les tarifes de canvi anunciades a fora i, si més no ara, dóna el millor canvi del centre de la ciutat. Millor que els bancs. Inclús canvien monedes i donen rebut oficial.

Prenem alguna cosa en un dels establiments de la cadena Paneria al mateix carre Vodickova. Es tracta d'una mena de forns / cafeteries amb pastes dolces i salades i cafè a preus relativament accessibles. En els nostres primers minuts a Praga ens adonem que els preus s'han multiplicat en 5 anys, en part perquè l'euro està un 20% més baix respecte la corona txeca i en part no sabem ben bé per què.

Fem una volta per la ciutat i la tornem a trobar preciosa. Ens encanta Praga.

Vista Praga

A la plaça major hi ha unes casetes de fusta amb menjar: dolços, entrepans de salsitxes, etc. i decidim sopar allà.

Vista plaça de la ciutat vella

Tornem cap a l'hotel i anem a dormir. Demà ens espera Praga de nou!