viernes, 30 de julio de 2010

De L'H a Nordkapp - 30-juliol-2010

Anem a visitar Helsinki. La intenció d'aparcar al centre ens marxa ràpid, especialment en veure que la zona blava va a 4 €/h. Visitem la catedral luterana (en una plaça que sembla ben bé russa), l'ortodoxa, la font de la sirena i l'Església de La Roca.

Catedral luterana Helsinki

Dinem en un bufet lliure, per cert molt bé (mengem amanida per primer cop en força dies i una sopa de tomàquet ben bona, a part de tota la pizza que vam voler) per 6,95 € en ple centre de la ciutat.

Després de dinar anem al port a esperar l'hora d'agafar el ferry. Tenim reservat un que surt a les 18:30 i arriba a Tallinn a les 22:30. Després de llarga estona al parking abans que poguem embarcar, per fi ens deixen entrar al súperferry Baltic Princess.

Baltic Princess

Per fi el C3 entra en un vaixell de veritat. Ni més ni menys que un tros de vaixell de 7 pisos amb bars, botigues, súpermercats, actuacions, discoteca i fins i tot un karaoke amb els grans èxits de tots els temps en estonio! Divertidíssim. De primeres ens apalanquem a la discoteca, on hi ha un seients ben còmodes i unes tauletes molt xules i wifi, de manera que podem carregar el portàtil i respondre els emails. Després podem comprovar que els estonis es prenen el trajecte com si estiguessin de festa, riu-te'n d'Eivissa! Van torrats com alls, comprant alcohol sense impostos ni límit i fent esses per tot el vaixell. Devem ser els únics que es mantenen sobris. Al final acabem anant a petar al karaoke on som testimonis de l'afició dels estonis per cantar i com de seriosament s'ho prenen. Gent ballant, aplaudint i ningú se n'enfot i mira que n'hi ha de ben penosos, però escolta sobre gustos...

A les 22:30, ben puntuals arribem al port de Tallinn i des d'allà ens dirigimr al centre de la ciutat que està ben a prop i és on està l'hotel. De seguida veiem que no hi podem accedir amb el cotxe ja que està al casc antic, que és patrimoni de la humanitat per la UNESCO. Després d'una estona fent voltes entre borratxos i putes, espècies força abundants a la nit de Tallinn, quedem esgarrifats en veure que la zona blava costa uns 5 €/h i a més comença a les 7 del matí i a sobre no hem canviat moneda, només per un dia no valia la pena. És a dir, que si no ens espavilem l'aparcament ens pot costar bastant més que l'hotel. Finalment, entrem al casc antic per un altre accés i ens hi fiquem de cap. Aparquem al costat de l'hotel i intentem que el recepcionista de l'hotel ens aconselli sobre el tema, ja que no hem vist cap senyal de zona blava per allà i ens estranya. La majoria de cotxes no tenen cap distintiu de resident ni tiquet. El noi no és de gaire ajuda i podem tastar per primer cop l'hermetisme quasi-soviètic dels bàltics, el tio sembla un agent del KGB. L'únic que ens diu és que allà s'ha de pagar les 24 h i que si anem a aparcar a un dels parkings dels hotels de cadena ens sortirà molt més barat, per uns 30 € de res... Decidim deixar el cotxe al centre sense tiquet ni res, perquè tampoc sabem on pagar i a les 7 del matí pirar d'allà i aparcar-lo més lluny del centre, a poder ser, gratis. El nostre amic amb aires d'espia ens confirmar que és una bona decisió perquè a la nit no solen comprovar si els cotxes han pagat. Pugem a la nostra habitació econòmica, que com no pot ser d'una altra manera, té lliteres! Lliteres de nou! Que ja som grandets...